دانش آموزان می توانند از اسکرچ برای نوشتن داستان های تعاملی، انیمیشن و بازی های خود استفاده کنند و در عین حال اصول برنامه نویسی را یاد بگیرند. در این فرآیند، نوجوانان مهارت های ضروری جامعه امروز یعنی تفکر خلاق، تفکر سیستماتیک و کار تیمی را یاد می‌گیرند. از طرفی این آموزش باید به گونه ای باشد که برای کودکان و نوجوانان سرگرم کننده و جذاب باشد. در این راستا دانشگاه MIT زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را برای آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان طراحی کرده است.

اسکرچ برای چه محدوده سنی طراحی شده است؟

در حالی که Scratch عمدتا برای افراد 8 تا 16 ساله طراحی شده است، اما توسط افراد مختلفی از جمله والدین آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این زبان برنامه نویسی به گونه ای طراحی شده است که همه افراد بدون دانش برنامه نویسی بتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این اسکرچ دارای یک شبکه اجتماعی است که همه اعضا می توانند کارهای خود را به اشتراک بگذارند، بازخورد بگیرند و از یکدیگر یاد بگیرند.

دستورالعمل هایی برای جامعه آنلاین Scratch چیست؟
تیم MIT Scratch با جامعه همکاری می کند تا فضایی دوستانه و امن را برای افراد در تمام سنین، نژادها، قومیت ها، ادیان، گرایش های جنسی و هویت جنسیتی حفظ کند. والدین می توانند با مرور دستورالعمل های اجتماعی با هم به فرزندان خود در زمینه مشارکت کمک کنند.

سیاست حریم شخصی شما چیست؟
برای محافظت از حریم خصوصی کودکان آنلاین، ما محدودیتی را که در طول پروسه ثبت نام جمع آوری می کنیم محدود می کنیم و آنچه که ما در وب سایت عمومی می سازیم. ما اطلاعات حساب را به کسی نمی فروشیم شما می توانید در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی ما در صفحه سؤالات متداول شما بیشتر بدانید.

آیا راهی برای استفاده از اسکرچ بدون حضور آنلاین وجود دارد؟
بله، ویرایشگر آفلاین اسکرچ به شما اجازه می دهد پروژه های خود را بدون پیوستن یا دسترسی به انجمن آنلاین ایجاد کنید. به صفحه راهنمای دانلود ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 مراجعه کنید تا دستورالعمل هایی در مورد نحوه نصب آن بر روی رایانه خود داشته باشید. (اگر رایانه شما از آخرین نسخه پشتیبانی نمی کند، ویرایشگر آفلاین Scratch 1.4 را امتحان کنید.)

پدر و مادر درباره اسکرچ چه می گویند؟
ما اغلب ایمیل ها را از پدر و مادر دریافت می کنیم که از ابتدا با ما استقبال می کنند. در اینجا چند نمونه است:

“من فقط می خواهم از همه شما برای ساخت و توسعه و اشتراک رایگان اسکرچ تشکر کنم. بچه های من چیز های شگفت انگیزی انجام می دهند که آنها را سرگرم کننده می دانند، در عین حال من می دانم که اینها آموزشی و ارزشمند هستند.

“دختر بسیار خجالتی اما متفکر ما متوجه شده است که این یک خروجی فوق العاده و امن برای خلاقیت او است. او وقت آزاد خود را ایجاد انیمیشن های دشوار تر و به اشتراک گذاری آنها را با جامعه اسکرچ پر میکند. از طریق انجمن ها می تواند با گروهی از افراد همفکر خود ارتباط ایجاد کند. اکنون احساس می کند که کامپیوتر، طراحی گرافیک و انیمیشن چیزی است که می خواهد در آینده دنبال کند. این نرم افزار درهای دنیایی کاملا جدید را به روی او گشوده است و من از شما متشکرم. “

“پسر من بسیار فراتر از تصور من از این اسکرچ یاد می گیرد. او متفکر طبیعی منطقی نیست، اما LEGO را دوست دارد. ساختار بلوکی مانند اسکرچ مانند LEGO شما او را با مهارت های تفکر منطقی در سال های ابتدایی آشنا کرده است. او می تواند همه چیز را به هم متصل می کند و بلافاصله نتیجه آن را ببیند و بازخورد بگیرد. خود من نیز سعی میکنم زمان هایی را به عنوان زمان تعامل پدر و پسر به ساخت انیمیشن با او اختصاص دهم که این فوق العاده است.